Po zakończeniu trzymiesięcznego okresu testowego aplikacja mobilna Kolei Śląskich wchodzi w następny etap rozwoju. Od 1 kwietnia pasażerowie mogą korzystać z 10-procentowej zniżki na zakup biletów dostępnej tylko w Kaeśce, a dzięki ostatniej aktualizacji opłacić podróż za pośrednictwem Google Pay i Apple Pay oraz wybrać minimalny czas na przesiadkę – informują Koleje Śląskie.
Aplikacja Kaeśka jest dostępna bezpłatnie na urządzenia z systemami Android oraz iOS. – Tylko od stycznia do marca aplikację pobrało ponad 47 tys. podróżnych, którzy za jej pośrednictwem kupili niemal 150 tys. biletów. W Kaeśce założono także 32 tys. kont – wylicza wiceprezes ds. handlowych Kolei Śląskich Tomasz Niedziela. – Wierzymy, że wprowadzenie nowych funkcji i udogodnień zachęci do korzystania z Kaeśki nowych użytkowników – dodaje.
Szybciej, wygodniej, bezpieczniej
Jedną z najważniejszych nowości w Kaeśce jest możliwość płacenia za bilety przy użyciu dobrze znanych systemów płatności mobilnych Apple Pay i Google Pay.
– To rozwiązanie, na które czekało wielu użytkowników. Aby potwierdzić płatność za bilet, wystarczy jedno kliknięcie i zatwierdzenie – kodem, odciskiem palca czy przy pomocy funkcji rozpoznawania twarzy. Dzięki temu zakupy w aplikacji są teraz jeszcze szybsze i wygodniejsze – podkreśla rzecznik prasowy Kolei Śląskich Bartłomiej Wnuk.
Podróż pod kontrolą
Kolejną nowością, którą zyskali pasażerowie wraz z aktualizacją Kaeśki, jest możliwość ustawienia minimalnego czasu na przesiadkę w przypadku połączeń, które tego wymagają.
– Zależy nam, aby pasażerowie mieli realny wpływ na to, jak podróżują. Ustawienie minimalnego czasu przesiadki to funkcja, której brakowało – teraz odpowiadamy na te potrzeby. Po aktualizacji pasażerowie mają do wyboru trzy opcje: minimalną – 5 minut, standardową – 8 minut i dłuższą – 20 minut – informuje Bartłomiej Wnuk.
Usprawnienia dzięki sugestiom pasażerów
Ważnym elementem rozwoju Kaeśki jest aktywność pasażerów, którzy dzielą się spostrzeżeniami na temat jej funkcjonowania. Na tej podstawie wprowadzono wiele istotnych usprawnień – od poprawy wyglądu głównego ekranu, przez uporządkowanie list ulg po możliwość anulowania ścieżki zakupu biletu i szybki powrót do głównego ekranu.
– To także dzięki cennym uwagom pasażerów Kolejom Śląskim udało się stworzyć aplikację, która cieszy się coraz większą popularnością – mówi Bartłomiej Wnuk. Rzecznik zachęca do dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i pomysłami usprawnień. Można to zrobić, wysyłając wiadomość na adres: kaeska@kolejeslaskie.pl.
Aplikacja dla oszczędnych
To nie koniec korzyści dla pasażerów korzystających z aplikacji Kolei Śląskich. Od 1 kwietnia przy zakupie biletu w aplikacji, pasażerowie korzystają z 10% zniżki w ramach oferty „Podróż z rabatem”.
– Zniżka nalicza się automatycznie przy zakupie biletu w aplikacji. Promocją są objęte bilety na pojedyncze przejazdy, bilety miesięczne oraz bilety z ofert specjalnych. Zniżka nie obejmuje z kolei biletu rocznego oraz biletów w ramach Taryfy Max Bilet, Taryfy Krakowskiej oraz Biletu Zakopiańskiego – wyjaśnia Tomasz Niedziela. Rabat łączy się ze wszystkimi ulgami ustawowymi, m. in. dla studentów, uczniów oraz posiadaczy Karty Dużej Rodziny.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.